Doplňte chýbajúcu energiu

Život v pohybe
Ak ste celú zimu presedeli za pecou, nečudujte sa, že ste ako bez života. Pohyb dobíja baterky a treba si ho vychutnávať v každom počasí a ročnom období. Rýchla chôdza z auta do kancelárie, behanie s vysávačom po byte či vykrúcanie sa okolo hrncov v kuchyni sa, žiaľ, za pohybovú aktivitu nepovažuje. Takže zdvihnite sa konečne a choďte do lesa alebo parku. Pohyb na čerstvom vzduchu rozprúdi vašu krv, zásobí telo kyslíkom a podporí tvorbu hormónov šťastia. Ideálne sú prechádzky, turistika, beh, rýchla chôdza, bicyklovanie či kolieskové korčule. Ozdravné rytmy prírody vás omladia, oživia vaše zmysly a zharmonizujú váš vnútorný svet.duhorvka.jpg
Správne kombinovanie
Určite ste už počuli, že nerozumné miešanie potravín oslabuje trávenie, kradne energiu a núti nás zaujať po výdatnom obede vodorovnú polohu. Teraz je načase, aby ste to zobrali na vedomie a dávali si pozor, čo do seba „hádžete“. V opačnom prípade vás jarná únava naozaj položí na kolená. Najlepšou prevenciou tráviaceho chaosu je delená strava. Bielkoviny a sacharidy nikdy nekonzumujte naraz, pretože sa rozkladajú a rozpúšťajú rozdielnymi tráviacimi šťavami. Vyrobiť ich súčasne je pre telo ťažká práca. Nesnažte sa nasilu skamarátiť mäso, ryby, mlieko, syry a vajcia s chlebom, cestovinami, obilninami, zemiakmi či ryžou. Neutrálnu zeleninu môžete kombinovať, s čím vám hrdlo ráči.
Jarné výhonky
Vedeli ste, že čerstvé listy púpavy, žihľavy a kvety sedmokrások nie sú len pre kravy? Naši predkovia ich bežne zaraďovali do jedálnička, lebo pomáhajú predchádzať jarnej únave. Vybehnite na lúku aj vy, „ulovte“ si čo najviac prvých zelených výhonkov a bez váhania ich pridávajte do šalátov. Kvantom vitamínov vás zásobí i žerucha a pažítka. Okrem toho sa oplatí investovať do klíčkov, prípadne si ich pestovať na okne. Ukrývajú cenné poklady v podobe dôležitých vitamínov, minerálov, enzýmov, bielkovín i tukov, ktoré telu v tomto ročnom období mimoriadne prospejú. Chutný je najmä naklíčený hrášok, šošovica, pšenica, fazuľa mungo a adzuki. Môžete nimi spestriť zeleninové jedlá, šaláty, polievky, ryžu alebo ich chrúmať „len tak“.chutné bylinky.jpg
Sladké vábenie
Veľmi dobre to poznáte. Keď už nevládzete stáť na nohách, čokoládová tyčinka alebo plnené sušienky vás vždy ochotne podržia. Táto pomoc vás však vyjde príliš draho. Po chvíľkovom vzpružení prichádza ešte väčšia kríza. Navyše prehĺtaním rafi novaného cukru si dobrovoľne oslabujete imunitu a nechávate z tela odčerpávať množstvo dôležitých minerálov. Keďže o ďalších negatívnych účinkoch bieleho jedu by sa dala napísať celá kniha, zapamätajte si, že v slabej chvíli ho musíte poslať do horúceho pekla a siahnuť po maškrte, ktorá vám naozaj prospeje. Okrem čerstvého a sušeného ovocia, semienok, orechov a chalvy patria do tejto skupiny i výrobky ochutené prírodnými sladmi, melasou či javorovým sirupom. V obchodoch so zdravou výživou je ich dnes už požehnane, takže sa nimi dobre zásobte, aby ste ich mali v prípade potreby vždy poruke.