Ako dosiahnuť optimálnu hladinu cholesterolu

Bez cholesterolu by sme nedokázali existovať. Ide o tuk, ktorý produkuje naša pečeň. Aj napriek tomu konzumujeme potraviny s jeho zníženým obsahom a snažíme sa ho stále znižovať. Prečo je to tak? Vysoký cholesterol je považovaný za hlavnú príčinu ochorení srdca a ciev. Základom nie však nie je tento tuk z nášho tela odstrániť úplne. Dôležitá je najme jeho správna hladina.
 
hranolky

10 tipov pre ľudí trpiacich na vysoký cholesterol

 

  1. Vyhýbajte sa pokrmom, ktoré sa pripravujú spolu s veľkým množstvom oleja, a to najmä toho smaženého.
  2. Nahraďte klasický slnečnicový olej, margarín, alebo bravčovú masť. Ideálnou voľbou je kvalitný olivový olej lisovaný za studena.
  3. Konzumujte čo najviac zeleniny. Na vašom tanieri, by sa mala nachádzať minimálne trikrát za deň.
  4. Dodajte telu vlákninu. Biele pečivo nahraďte tým celozrnným. Veľmi dobrým zdrojom je napríklad čakanka obyčajná.
  5. Zbavte sa zlozvykov. Fajčiari a ľudia ktorí konzumujú alkohol sú na zvýšené hladiny cholesterolu prirodzene náchylnejší.
  6. Na tučné mäso, by ste mali zabudnúť úplne. Reč je najmä o bravčovine a výrobkoch z nej, napríklad taká slanina, alebo oškvarky, váš cholesterol určite neznížia. Vhodnejším riešením je napríklad kuracie mäso, ktoré obsahuje vysoké množstvo plnohodnotných bielkovín.

zelenina

  1. Z mäsitých pokrmov si môžete dopriať hlavne ryby. Tie by ste dokonca mali konzumovať zámerne. Omega 3 a omega 6 nenasýtené mastné kyseliny, totiž priamo ovplyvňujú správnu hladinu cholesterolu.
  2. Vaše telo potrebuje taktiež vitamíny. Asi najdôležitejšie je céčko. Nájdete ho hlavne v citrusoch, šošovici, alebo avokáde.
  3. Mliečne výrobky môžete jesť pravidelne. Vhodnejšie sú však tie so zníženým obsahom tukov. Napríklad taký tvaroh vám nemá ako poškodiť.
  4. Dôležitý je nie len jedálniček, ale aj pohyb. Svoju stravu môžete upraviť ako len chcete, pokiaľ však presedíte celé dni na zadku, problémy so zvýšeným cholesterolom sa skôr či neskôr objavia. Začnite preto športovať, alebo aspoň chodiť do práce pešo, či na bicykli.

Ako dosiahnuť optimálnu hladinu cholesterolu
4.8 (96%)5