Online nákupy = rana pre životné prostredie

Nakupovanie cez internet neustále naberá na popularite. Hovoria o tom aj oficiálne štatistiky. Tak napríklad v roku 2016 bolo vybavených a taktiež prepravených viac ako šesťdesiat miliárd zásielok. V roku 2017, to bolo už o tridsať miliárd viac. Dôkazom je aj ďalšia štatistika z Veľkej Británie. Dva roky dozadu, krajina zarobila na zásielkach posielaných z internetových obchodov o šestnásť percent viac. dane, ktoré zaplatili klasické predajne, pritom stúpli len o necelé tri percentá. Ľudia sú spokojní, pretože nakupujú pohodlne a i lacnejšie, obchodníci zarábajú a spolu s nimi aj krajina.  Pýtate sa teda,  kde je háčik? ak zabudneme na katastrofický dopad na životné prostredie, tak v podstate nikde.

balíček
 
Naozaj to potrebujeme?
 
Zamysleli ste sa niekedy nad tým, koľko tovaru objednáte cez internet v priebehu jedného roka? Druhá otázka, ktorá je na mieste je to, koľko z týchto vecí naozaj potrebujeme. Online nakupovanie má jednoznačne množstvo výhod. Nemusíte nikam chodiť, tovar kúpite lacnejšie, máte omnoho širší výber, navyše si môžete objednávať veci z opačného konca sveta. To isté platí aj pre samotných predajcov. Tí nemusia platiť nájom za predajné priestory a nepotrebujú ani sklady. Ak si však vezmete do úvahy, že každý jeden predmet, ktorý si objednáte, musí byť naložený na lietadlo, loď, vlak, alebo auto, veľmi rýchlo pochopíte, aký enormný dopad má toto konanie napríklad na naše ovzdušie.
Nákupy cez internet neskončia. Dôležité je však to, aby ste sa aspoň trošku zamysleli nad tým, či daný tovar naozaj potrebujete.

obchod
 
Nájdu sa aj pozitíva ?
 
Online nákupy majú však v prípade životného prostredia aj jednu drobnú, svetlú stránku. Keďže si tovar kúpite z domu, nemusíte za ním cestovať vy. ovzdušie je teda v tomto prípade znečistené menej. Bohužiaľ sú tieto váhy veľmi nevyrovnané, teda množstvo splodín, ktoré sa do vzduchu dostávajú pri rozvoze rôznymi firmami, je stále omnoho väčšie.